Cbsdesign

  • Logotypdesign
  • Webbdesign
  • Menyer

LOGOTYPDESIGN

Vi hjälper dig att attrahera nya kunder och få mer betalt för dina varor och tjänster genom rätt logotyp och grafisk profil.

1- Högkvalitativ logotyp

2- Snabb leverans

3- Snygg design

 

Vilken typ av design passar bäst för din logotyp och varumärkesnamn?

 

Som företagare jobbar du hårt för att få din verksamhet att växa. Det är ett tufft jobb. Många vill dela på kunderna. På en mer och mer transparent marknad så har ditt varumärke aldrig varit så avgörande. Utan ett varumärke är det tyvärr oundvikligt att reduceras till en handelsvara. Det innebär pressade priser och låga marginaler.

En stark logotyp den visuella grunden i ditt varumärke. En symbol som du varje dag laddar med förväntningar och förtroende genom det arbete du lägger ner. När du har byggt en stark relation mellan kunderna och ditt varumärke kommer du inte vara utbytbar. Det innebär att du inte behöver konkurrera med lägst pris.

Vi hjälper dig med en skräddarsydd logotyp och grafisk profil som är optimerad för just ditt företag. Rätt logotyp är så mycket mer än något snyggt att sätta på visitkortet. När allt faller på plats skapar den igenkänning, förståelse och signalerar rätt värderingar. Det innebär att du kan ta mer betalt för dina varor och tjänster och attrahera nya kunder.

  1. Ordmärke:

    En logotyp som består av företagets namn i en specifik typsnitt och layout, utan några grafiska element eller symboler.

    Exempel är Sony, Disney, Google, Coca Cola.

    • Fördelar:

      Det är ingen tvekan om vilket varumärke det gäller.

    • Nackdelar:

      Det kan vara svårare att få till en riktigt unik look med enbart ordmärke. 

  2. EMBLEM:

    Emblemet innesluter text och eventuell symbol inuti en form som tex en ”badge” eller ”sköld”.

    Exempel: Starbucks, NFL, Harley-Davidson, Burger King

    • Fördelar:

      Emblemet är kompakt och lätt att placera. Gör sig bra som brodyr på kepsar och uniformer.

    • Nackdelar:

      Det kan bli svårläst i ett mindre format.

  3. Kombinationsmärke:

    Det här är en kombination av symbol och ordmärke. Den ger även möjlighet att använda enbart symbol eller ordmärke i vissa sammanhang och är därför en flexibel lösning.

    Exempel: Adidas, Jaguar, Dropbox, Firefox

    • Fördelar:

      Tydlig och svår att missförstå. Flexibel.

    • Nackdelar:

      Kan bli klumpig om varumärkes­namnet är för långt.

  4. Symbol:

    En symbol är ett märke som är så enkelt och unikt som möjligt för att göra det lätt att komma ihåg. Den kan vara abstrakt eller symbolisk.

    Exempel är Apple, Twitter, Nike, Shell.

    • Fördelar:

      ”En bild är värd mer än tusen ord.”
      Läsbar även i väldigt små storlekar.

    • Nackdelar:

      Enbart symbol utan ordmärke kan vara svårare att känna igen utan massiv marknadsföring.

  5. BOKSTAVSMÄRKE: 

    Ett bokstavsmärke (eller monogram) består av varumärkets initialer eller enbart första bokstaven i namnet.

    Exempel: McDonald’s, Coco Chanel, General Electric, HBO

    • Fördelar:

      Bra att använda om varumärkets namn är långt eller krångligt.

    • Nackdelar:

      Behöver repeteras för att bli igenkänd. Kräver mer av sin designer för att verkligen bli unik.

Vilken fil kommer jag att få efter designen?

Vid logodesign levereras vanligtvis olika filer till kunden, vilka inkluderar olika format så att kunden kan använda dem på olika områden. Dessa format inkluderar:

  1. EPS: EPS-filer känns igen som vektorfiler och har förmågan att förstoras utan att förlora kvalitet.
  2. JPEG: JPEG- eller JPG-filer visar högkvalitativa färgfoton och kan publiceras på internet.
  3. PNG: PNG-filer visar högkvalitativa färgfoton som JPEG-filer, men har förmågan att kombineras med transparenta bakgrunder.
  4. PDF: PDF-filer är designade för att visa dokument och kan användas som en flersidig fil för förklaringar, exempel och fler designer.

Kontakta oss

Du är varmt välkommen att kontakta oss för beställningar eller vid frågor kring Våra tjänster.